Strona główna

CRM

Co to jest CRM? - Definicja

CRM, czyli zarządzanie relacjami z klientami, to strategia biznesowa skupiona na rozumieniu, przewidywaniu i reagowaniu na potrzeby klientów w celu zbudowania długotrwałej wartości. Jest to także kategoria oprogramowania, która umożliwia firmom śledzenie interakcji z obecnymi i potencjalnymi klientami, zarządzanie informacjami o nich i automatyzowanie wielu funkcji związanych ze sprzedażą, marketingiem i obsługą klienta.

Co to jest CRM?
W dobie cyfryzacji kontaktów z klientem i rosnącej konkurencji, zarządzanie relacjami z klientami (CRM – Customer Relationship Management) stało się nie tylko modne, ale wręcz niezbędne dla każdej firmy, która stawia na długoterminowy sukces. CRM to klucz do budowania trwałych relacji, zwiększania sprzedaży i poprawy satysfakcji klientów. Oto pełny obraz tego, jak CRM przekształca współczesny biznes.

Spis treści

Jaki wybrać CRM do małej firmy?

Małe firmy potrzebują CRM, który jest prosty w obsłudze, skalowalny i przystępny cenowo. Warto szukać rozwiązań chmurowych, które oferują elastyczność i mobilność, a także nie wymagają zaawansowanej infrastruktury IT. Przy wyborze CRM dla małej firmy kluczowe są:
Polecane rozwiązania dla małych firm to często takie produkty jak Salesforce Essentials, HubSpot CRM, czy Zoho CRM, które oferują duże możliwości przy niewielkich kosztach początkowych.

Jakie są przykłady systemu CRM?

Przykłady popularnych systemów CRM obejmują:

Czy program CRM i system CRM to to samo?

W kontekście technologicznym, terminy „program CRM” i „system CRM” są często używane zamiennie. Jednakże, mogą one mieć nieco różne konotacje:
Oba terminy jednak ostatecznie koncentrują się na podstawowym celu – usprawnieniu i optymalizacji interakcji z klientami, zarówno w obszarze sprzedaży, marketingu, jak i obsługi posprzedażowej.
Zarządzanie relacjami z klientami jest o wiele więcej niż tylko oprogramowaniem; to filozofia, sposób myślenia i strategiczne podejście do prowadzenia biznesu. Dobrze wdrożony system CRM może stać się sercem organizacji, napędzając sprzedaż, poprawiając obsługę klienta i budując silne, trwałe relacje z klientami. W czasach, gdy informacja to klucz do sukcesu, CRM jest kluczem do efektywnego gromadzenia, analizowania i wykorzystywania tych informacji. Bez względu na to, czy jesteś właścicielem małej firmy, czy kierownikiem w dużym przedsiębiorstwie, inwestycja w odpowiedni system CRM może przynieść znaczące korzyści w krótkim i długim okresie.
Ikona plików cookies

Ustawienia plików cookies

Używamy plików cookies, aby zapewnić Ci najlepsze wrażenia z korzystania z naszej strony. Możesz wybrać, które pliki cookies chcesz zaakceptować.
Ikona plików cookies

Informacje o plikach cookies

Szanujemy Twoją prywatność

Używamy plików cookies lub podobnych technologii w celu zapewnienia Ci dostępu do serwisu, usprawniania jego działania, profilowania i wyświetlania treści dopasowanych do Twoich potrzeb. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia plików cookies lub podobnych technologii poprzez zmianę ustawień prywatności w przeglądarce bądź aplikacji lub zmianę swoich preferencji w zakładce Ustawienia cookies w stopce strony. Pamiętaj, że zmiana ta może spowodować brak dostępu do niektórych funkcji serwisu.
Dane osobowe dotyczące korzystania z serwisu, w tym zapisywane i odczytywane z plików cookies lub podobnych technologii będą przetwarzane w celu zapewnienia dostępu do serwisu, w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach wewnętrznych związanych ze świadczeniem usług oraz prowadzeniem działalności gospodarczej, w tym dowodowych, analitycznych i statystycznych, wykrywania i eliminowania nadużyć oraz w celu wykonywania obowiązków wynikających z przepisów prawa.
Przysługuje Ci prawo do dostępu do danych, ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, sprzeciwu, sprostowania oraz cofnięcia zgód w każdym czasie. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych oraz przysługujących Ci uprawnień, informacje dotyczące plików cookies lub podobnych technologii, w tym dotyczące możliwości zarządzania ustawieniami prywatności, znajdują się w Polityce Prywatności.