Google Analytics daje Ci najważniejsze informacje o tym, jak użytkownicy znajdują i używają Twojej strony internetowej. Jest to szczególnie istotne dla optymalizacji i udoskonalenia Twojej strony internetowej pod kątem zwiększania ilości konwersji, naprawy błędów oraz polepszenia ogólnego odbioru użytkowników końcowych Twojego serwisu.
Google Analytics 4 to najnowsza wersja platformy, która wprowadza nowe funkcje i sposób zbierania danych, koncentrując się na prywatności użytkownika i wszechstronnej analizie. Podstawową różnicą pomiędzy Universal Analytics a GA 4 jest fakt, że wszystko co się dzieje na Twojej stronie internetowej jest rejestrowane w formie eventów a nie sesji.
Chociaż Google Analytics jest liderem w analizie danych internetowych, istnieją inne narzędzia, które mogą lepiej pasować w pewnych scenariuszach. Do najpopularniejszych rozwiązań konkurencyjnych dla GA 4 zaliczy Matomo oraz Adobe Analytics. Wadą Matomo jest fakt, że jest to rozwiązanie płatne, natomiast jego zaletą może być to, że w ramach 2 projektu możesz mieć zagregowane statystyki z wszystkich swoich domen internetowych.
Warto zauważyć, że branża cyfrowa szybko się rozwija, a Google Analytics jest regularnie aktualizowane o nowe funkcje, dlatego kluczowe jest utrzymywanie aktualności wiedzy poprzez ciągłe kształcenie i uczestnictwo w branżowych aktualizacjach.