Narzędzie to jest przydatne dla naszego biznesu, ponieważ dostarcza danych pomagających zrozumieć, jak użytkownicy docierają do naszej strony internetowej. Informuje nas o błędach indeksowania, bezpieczeństwie strony, problemach z mobilnością oraz daje obraz tego, które słowa kluczowe przynoszą najwięcej ruchu w naszej witrynie.
Aby skorzystać z Google Search Console, należy najpierw posiadać konto Google. Po jego założeniu wystarczy wejść na stronę GSC i uwierzytelnić naszą stronę internetową. Następnie musimy zweryfikować własność strony poprzez jedną z kilku dostępnych metod, co pozwoli nam na pełny dostęp do danych i narzędzi oferowanych przez GSC.
Proces indeksowania stron przez Google może trwać od kilku dni do kilku tygodni. Jednak za pomocą Google Search Console możemy przyspieszyć ten proces, wysyłając prośby o indeksację nowych lub zaktualizowanych stron. Dzięki temu nasze najnowsze treści szybciej stają się widoczne dla użytkowników wyszukiwarki. Pamiętaj jednak o tym, że jest dzienny limit na liczbę requestów, które możesz wysłać do GSC.
Integracja Google Search Console z Looker Studio (dawniej Google Data Studio) pozwala na tworzenie zaawansowanych, spersonalizowanych raportów dotyczących wydajności naszej strony. Możemy połączyć GSC z Looker Studio za pomocą dedykowanego konektora, co pozwoli nam na wizualizację danych i lepsze ich zrozumienie, a tym samym podejmowanie bardziej świadomych decyzji biznesowych.
Kluczowe wskaźniki w Google Search Console, które powinniśmy monitorować, to między innymi: kliknięcia, impresje (definiowane jako całkowita liczba wyświetlenia naszej strony www w wyszukiwarce bez względu na pozycję), CTR (Click-Through Rate) i pozycja naszej strony dla danego słowa kluczowego. Analiza tych wskaźników pozwala na zrozumienie, jak nasza strona radzi sobie w wynikach wyszukiwania.